MACERAT Z ŻYWORÓDKI


Witam
Dzisiaj chciałem pokazać swój pierwszy macerat jaki w życiu zrobiłem. Macerat z żyworódki na kosmetycznym oleju z pestek winogron. Mój macerat nie jest spożywczy. Jest tylko do użytku zewnętrznego. Najpierw pokrótce co to jest żyworódka:

Żyworódka (fot. Kalanchoe daigremontiana) Popularna w Polsce roślina doniczkowa o bardzo dużych właściwościach leczniczych. Liście rośliny nadają się do użytku po około 2 latach. Żyworódkę bardzo łatwo utrzymać w naszych warunkach oraz bardzo łatwo się ją rozsiewa. 
Sok z liści żyworódki działa zewnętrznie i wewnętrznie ja skupiam się na cechach zewnętrznych:
- przyspiesza gojenie się ran, oparzeń, skaleczeń. Z uwagi na działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne;
- pomaga w walce z bliznami;
- pomaga w chorobie reumatycznej;
- łagodzi różnego rodzaje kontuzje takie jak stłuczenia, skręcenia, wybicia a nawet złamania. 

Mój macerat ma za zadanie łagodzić stany zapalne, pomóc w gojeniu ran. Działać przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. 

Mój przepis na Macerat z żyworódki:

- 10 ml Witaminy E 85% (witamina w tym przypadku zadziała jako konserwant aby nasze liście nie spleśniały) 
- Liście z żyworódki z ok. dwóch doniczek



Przygotowanie:
1. Odcinamy liście z naszej rośliny (2 tygodnie przed odcięciem liści rośliny nie podlewamy).
2. Myjemy nasze liście i dokładnie wycieramy ręcznikiem papierowym aby nie były mokre.
3. Siekamy nasze liście nożem ceramicznym.
4. Zalewamy nasze liście olejem z pestek winogron a na koniec dodajemy nasza witamine E 85%
5. Macerat odstawiamy w miejsce gdzie nie dosięgną go promienie słoneczne na 4 tygodnie.
6. Aby liście nam nie spleśniały codziennie mieszamy naszą butelką.
7. Po upływie 4 tygodni nasz macerat przelewamy przez gazę i cieszymy się własnym ekologicznym, naturalnym maceratem z żyworódki.

Liście w naszym maceracie powinny być na dnie, nie mogą wypływać na powierzchnie. 





Komentarze

  1. Ja raczej jestem zbyt leniwa na robienie kosmetyków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie przepisy jakie wykonuje są bardzo łatwe. W razie problemów zawsze chętnie pomogę. Dzięki domowym kosmetykom wiemy co stosujemy i możemy wykonać kosmetyk pasujący do naszego problemu. Dzięki domowym naturalnym kosmetykom oszczędzamy zdrowie, pieniądze.

      Usuń
  2. Zrobiłam macerat z Pana przepisu .Po zalaniu na dnie jest biały osad czy to naturalne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest naturalny osad od żyworódki. Proszę obserwować czy nie pleśnieje. Jeśli spleśnieje to znaczy, że liście zostały niedokładnie wysuszone. Trzymam kciuki aby wszystko było w porządku.

      Usuń
  3. Podoba mi się Twój styl pisania

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog i ciekawe treści.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz